نگاه اجمالي بر خريد ، فروش و خدمات پس از فروش تجهيزات پزشکي


نگاه اجمالي بر خريد ، فروش و خدمات پس از فروش تجهيزات پزشکي

      اساسا هر واحد درماني و بيمارستان ها از 4 بخش كه به نام هاي كارشناسي پزشكي ، بخش تعميرات و نگهداري تجهيزات ، واحد مالي وانبارداري ، و راه اندازي مي باشد . كه هر بخش داراي وظايف مخصوص به خودشان را دارند كه از قبل به كارآموزان آن بخش ها توضيحات لازم ارائه خواهد شد . در واقع توليدكنندگان با آگاهي و شناسايي معايب و حسن هاي تجهيزات پزشکی و قوانين آئين نامه هاي آن توانسته اند تا راحت تر با مشتريان ارتباط برقرار كنند . امروز قصد دارم در اين مقاله يك نگاه كلي به مقوله هايي مانند (مديريت فروش ، خريد و خدمات پس از فروش و رعايت يك سري آئين نامه ها مربوط به تجهیزات پزشکی مثل دستگاه سونوگرافی، دستگاه فشار، دستگاه وکیوم آقایان، دستگاه بخور سرد و .....) بپردازم .

* مديريت خريد : به دليل داشتن حساسيت بالا در تجهيزات پزشكي واحدهاي مربوطه در دانشگاه هاي پزشكي بيشترين تلاش خود را خواهند كرد تا بيماران از اين تجهيزات بهترين استفاده را بكنند .

به شما عزيزان پيشنهاد ميكنم قبل از خريد تجهيزات پزشكي حتما به نكات كليدي كه در زير به آنها اشاره مي كنم  توجه كنيد :

- در وهله نخست برگزاري يك جلسه كميته خريد براي انجام مشاوره هاي لازم قبل از خريد تجهيزات پزشكي .

- از مراكز معتبر خريد خود را انجام داده زيرا به دليل وجود رقباي زياد در بازار تفاوت فاحشي در قيمت ها وجود دارد .

- در هنگام خريد تجهيزات پزشكي براي مراكز درماني و بيمارستان ها حتما بر اساس الويت خريد خود را انجام دهيد .

- توزيع به موقع تجهيزات پزشكي در مراكز درماني و بيمارستان ها .

- كارشناسي خريد بايد از نظر كيفيت و شرايط فني و خدمات پس از فروش آن حتما زير نظر وزارت بهداشت صورت بگيرد .

* مديريت فروش : در اکثر موارد اهداف همه شركت هاي مهندسي پزشكي افزايش سود در فروش تجهيزات پزشكي  ( دستگاه بخور سرد، دستگاه وکیوم آقایان، .....) بوده كه مديريت فروش نقش مهمي را در اين زمينه ايفا مي كند . وظايف اين بخش اين بوده تا كالاهاي شركت را به مشتريان خود معرفي كرده و سپس خريداران بسته به نياز مراكز خود تجهيزات لازم را تهيه مي كنند . امروزه خوشبختانه فروشندگان در اين عرصه داراي قدرت چشمگيري مي باشند كه اين قدرت مي تواند در تجارت برايشان بسيار حائز اهميت باشد . در واقع فروشندگان بايد جايگاه محصولات خود را در بازار به نحوي حفظ كرده تا براي خريداران موقعيت خريد را ايجاد كنند . در اغلب موارد شركت هاي تجهيزات پزشكي براي فروش محصولات خود از دو روش كه عبارتند از : فروشندگان مستقيم و يا به كمك فروشندگان قراردادي استفاده مي كنند .

شما به عنوان يك فروشنده هميشه بايد براي رسيدن به نتيجه مطلوب سه راهكار را در نظر بگيريد كه شامل :

 (در ابتدا بايد الگوي ذهني مخاطب را از بين برده و سپس بر روي مشكلات مشتريان توجه داشته و بعد يك تصوير ذهني از نياز مشتري بسازيد) .

* خدمات پس از فروش : يك سري قوانين براي خدمات پس از فروش شركت ها بر اساس فصل 6 آئين نامه تجهيزات پزشكي تهيه شده كه بايد همه شركت ها رعايت كنند .الزامات سيستم مديريت خدمات پس از فروش شامل (نيروي فني ، تجهيزات و ابزارلازم ، فضاي فيزيکي ، مستندات علمي و فني ، رديابي محصولات ، ارزيابي رضايت مشتريان و ...) است .
اساسا شركت هاي تجهيزات پزشكي داراي  يك سري فعاليت هاي اصلي خدمات پس از فروش مي باشد كه عبارتند از :

 (فعاليت هاي قبل از نصب و راه اندازي ، تحويل نهايي و دقت پذيرش ، کاليبراسيون ، آموزش کاربري و فني ، گزارش سرويس )

نگاه اجمالي بر روي يك سري از آیین نامه هاي تجهیزات پزشکی

* ماده ۶۲ : عموما ارائه خدمات پس از فروش بر عهده توليد كننده تجهيزات پزشكي ، وارد کنندگان و نماينده قانونی آنها مي باشد .

* ماده ۶۳ : نماينده به شخص حقيقي و حقوقي گفته مي شود كه همه كارهاي فروش و خدمات پس از فروش تجهيزات پزشكي در يك منطقه يا شهر را انجام مي دهد .

* ماده ۶۴ : توسط توليد كننده يك تاييديه اي به نمايندگي اعطا مي شود جهت تاسيس نمايندگي آن شركت .

* ماده ۶۵ : اعطای نمایندگی یا واگذاری انجام برخي از فعاليت به شخص حقيقی يا حقوقی ثالث، نافی مسئوليت‏های قانونی توليدكننده تجهيزات  یا وارد کننده نمی‏ باشد .

* ماده ۶۶ : در صورت عدم رضايت ذينفعان از چگونگي ارائه خدمات پس از فروش اداره كل مي تواند مطابق قانون عمل كند .

* ماده ۶۷ : اداره كل مي تواند براي ايجاد يك رقابت و رابطه خوب براي ارائه خدمات پس از فروش و بالا بردن سطح كيفي خدمات مطابق دستورالعمل اقدام كند .

* ماده ۶۸ : تمام توليد كنندگان و وارد كنندگان تجهيزات پزشكي موظف هستند كه محصولات خود را به مدت چند وقت گارانتي كرده و پس از گارانتي مطابق با دستوالعمل انجام دهند .

* ماده ۶۹ : كساني كه خدمات پس از فروش انجام مي دهند موظف به تامين تمام شرايط براي پشتيباني خوب و ايمن و سريع تجهيزات پزشكي برا اساس دستورالعمل ابلاغ شده مي باشند .

* ماده ۷۰ : اگر بر اساس دستورالعمل خدمات پس از فروش صورت نگرفته باشد شخص مي تواند بر اساس قانون پيگيري كرده كه در برخي موارد منجر به حذف نمايندگي مي شود .

و در آخر اينكه شركت DAM جزء شركت هايي بوده كه داراي مجوز رسمي از اداره كل تجهيزات پزشكي  براي ارائه خدمات و محصولات پزشكي مي باشد . و واحد سرويس و تعميرات DAM تمام تلاشش بر اين بوده تا بتواند بهترين خدمات را به مشتريان عزيز خود ارائه كند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


قیمت تجهیزات پزشکی دستگاه وکیوم آقایان دستگاه بخور سرد






ثبت نظر